12 juli, 2014

Noen få rips og grønne tomater

Jeg bare elsker kjøkkenhagen som vokser seg større og større for hver dag. Det å prøve å være delvis selvforsynt er så spennende. Mye regn og masse sol og varme har gjort det enkelt å få ting til å vokse og da er det så gøy å holde på.
Ripsbusken jeg planta sent i fjor bærer noen få rips, men til neste år er jeg sikker på at det kommer fler. Tomatplanta har blitt enorm etter perioder med rengbyger, og nå venter jeg bare på at de runde små skal gå fra grønn til rød farge. Den lukter fantastisk og typen heter ripstomat.

Det er litt synd at sommeren er så kort, og sesongen for spirer og planter bare er som et lite øyeblikk. Men jeg skal ikke gi meg selv om det blir høst. Inne skal jeg ha et lite drivhus og fremdeles dyrke frem urter i vinduskarmen, og ute skal grønnkålen snart såes, for den smaker best etter noen frostnetter. Har planer om å ha den til julemiddagen, slik at ikke ventetiden mot en ny grønnsakssesong blir alt for lang:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar