28 september, 2014

I en gammel arbeiderbolig

Bestemorgardinen henger i vinduet og høstlyngen er på plass sammen med pelargonien. Hver dag tenner jeg lys i den gamle messinglysestaken og spiser frokost her. Og det er så fint, så fint! Jeg har flytta til en liten leilighet der jeg trives så godt at jeg har mest lyst til å bare bli hjemme hele dagen. Gleder meg til etter jobb, etter matvarene er kjøpt inn, etter alle avtaler da jeg bare kan dra hjem og være her. 

Føler meg så heldig som får bo i en hundre år gammel arbeiderbolig. Ha plass til både piano og planter, og innrede slik som jeg vil, ha så mye besøk og bake så mange scones jeg bare orker. Jeg har utsikt til både trær, park og gamle leiligheter, og rett her borte er det massevis av små trehus med stakittgjerder og katter som sitter og kikker når en går forbi. Jeg har bodd mange plasser, men kjenner at dette allerede er en favoritt. 

Nå skal jeg lese manus til et skuespilleroppdrag, drikke flere kopper kaffe, gå tur, og nyte husfreden. Ha en god søndag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar